چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گردهمایی دهیاران شهرستان مشهد برگزار شد | بازسازی و ترمیم معابر روستاها، نیازمند ۱۰ هزار تن قیر تهاتری است

  • کد خبر: ۱۷۲۷۱۵
  • ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
گردهمایی دهیاران شهرستان مشهد برگزار شد | بازسازی و ترمیم معابر روستاها، نیازمند ۱۰ هزار تن قیر تهاتری است
فرماندار مشهد گفت: به ازای تأمین ۱۰ هزار تن قیر موردنیاز شهرستان، ۸۰۰ هزار مترمربع از معابر شهرستان بازسازی و ترمیم خواهند شد. اینجاست که باید از استاندار خراسان رضوی درخواست کنیم تا ضمن شارژ مجدد حساب دهیاری‌ها براساس ماده ۵۸ قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سهمیه قیر تهاتری موردنیاز را نیز تأمین کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، بیست و یکمین گردهمایی دهیاران و بخشداران استان و تجلیل از دهیاران منتخب، عصر امروز با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حمیدرضا سراجی مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد و جمعی از مدیران و مسئولان در تالار همایش‌های هتل تابان مشهد برگزار شد.

در ابتدای این همایش، جمعی از دهیاران بخش‌های مختلف شهرستان مشهد به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. «حل‌وفصل چالش‌های موجود بین ادارات»، «ایجاد توازن میان اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌ها» و «رسیدگی به معضل کمبود آب در روستا‌های شهرستان» سه دغدغه اصلی و مشترک دهیاران در این مراسم بود.

طرح تحول روستاها، در اولویت است

محسن داوری فرماندار مشهد با بیان اینکه دهیاران، مشاوران امین و مدیران اجرایی استانداری محسوب می‌شوند، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در شهرستان، اجرای طرح تحول روستاهاست و بر همین اساس، سیاست‌های راهبردی استانداری با محوریت دهیار‌ها در حال انجام است تا با استفاده از خلاقیت و توانمندی این افراد، مأموریت‌های مهم فرهنگی، اجتماعی و عمرانی اجرا شود.

وی افزود: امروز سطح فعالیت دهیاران حتی تا رده معاونت یک وزارتخانه کشیده شده و دهیار‌ها زمانی که حاصل مطلوبی از پیگیری‌های خود در ادارات کل استان دریافت نمی‌کنند، حتی از مراجعه به سطح اول وزارت ابایی ندارند.

فرماندار مشهد با تأکید بر اینکه روستا‌های پیرامونی مشهدالرضا (ع) وضعیت به‌مراتب متفاوتی نسبت به سایر روستا‌های استان و کشور دارند، خاطرنشان کرد: برخی روستا‌های ما در این شهرستان، جمعیتی معادل با مراکز شهرستان‌های دیگر دارند و این درحالی است که در رده‌بندی تقسیمات کشوری همچنان روستا محسوب می‌شوند.

نیاز شهرستان به ۱۰ هزار تن قیر تهاتری

وی ادامه داد: امروزه در شرایطی هستیم که برخی واحد‌های بزرگ تولیدی مشهد در روستا‌ها مستقر شده‌اند، منابع اولیه بسیاری از صنایع استان و شهرستان را تأمین می‌کنند و مسکن بخش بزرگی از نیروی کار فعال در واحد‌های تولیدی هستند. در این شرایط، مهم است که سهمیه قیر تهاتری شهرستان به‌درستی تأمین شود، زیرا این منبع در پروژه‌های عمرانی بسیاری به‌عنوان شاه‌کلید پیشرفت محسوب می‌شود و در نهضت معبرسازی، کاربرد زیادی دارد.

داوری گفت: به ازای تأمین ۱۰ هزار تن قیر موردنیاز شهرستان، ۸۰۰ هزار مترمربع از معابر شهرستان بازسازی و ترمیم خواهند شد. اینجاست که باید از استاندار خراسان رضوی درخواست کنیم تا ضمن شارژ مجدد حساب دهیاری‌ها براساس ماده ۵۸ قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سهمیه قیر تهاتری موردنیاز را نیز تأمین کنند.

اطلس روستا‌های استان روی میز فرمانداری

وی ابراز کرد: طرح اطلس جامع روستا‌های استان نشان می‌دهد که هر روستا در این اقلیم، چه ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و قوت‌ها و البته چه نیاز‌هایی دارد. تدوین این طرح یکی از ضروریات شهرستان است که فرمانداری به کمک شورای دهیاری‌ها برای آن تلاش می‌کند.

شهرستان مشهد مشتمل بر سه بخش اصلی و ۱۱ دهستان است. بخش رضویه شامل سه دهستان آبروان، پایین ولایت و میامی، بخش احمدآباد شامل دو دهستان پیوه‎ژن و سرجام و بخش مرکزی هم شامل شش دهستان تبادکان، کارده، کنویست، توس، میان‎ولایت و درزآب است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->